Termeni și condiții generale
1. Dispoziții generale
Următorii termeni și condiții reglementează drepturile și obligațiile părților contractante care decurg din contractul de vânzare-cumpărare încheiat între vânzător: etila s. r. o., nr. de identificare: 54 315 701, Priemyselná štvrť 10, Sabinov 083 01, Slovacia, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Prešov, secțiunea: sro, numărul dosarului: 43352/P (denumit în continuare „vânzătorul”) și cumpărătorul. Obiectul prezentului contract este cumpărarea și vânzarea de bunuri pe site-ul de comerț electronic al Vânzătorului.
Datele de contact ale Vânzătorului:
etila s. r. o., CUI: 54 315 701, Priemyselná štvrť 10, Sabinov 083 01, Slovacia, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Prešov, secțiunea: sro, numărul dosarului: 43352/P
Cod de identificare fiscală: SK2121628729
Sediu: Priemyselná štvrť 10, Sabinov 083 01
Telefon: +421 944 933 466
E-mail: ahoj@etila.sk
Autoritate de supraveghere:
Inspecția Slovacă pentru Comerț (SOI)
Inspectoratul SOI pentru regiunea Prešov
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Slovacia
Departamentul de supraveghere
nr. de telefon +42151/772 15 97
nr. de fax +42151/772 15 96
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Prezentele condiții de vânzare și reclamații, valabile la data încheierii contractului de cumpărare, fac parte integrantă din contractul de cumpărare. În cazul încheierii unui contract de cumpărare în scris, în care termenii și condițiile convenite diferă de acești termeni și condiții comerciale și reclamații, prevederile contractului de cumpărare vor avea prioritate față de acești termeni și condiții comerciale și reclamații. Noile condiții convenite nu trebuie să contravină altor reglementări legale (scurtarea termenului de returnare a mărfurilor, perioada de garanție etc.).
1.2. În sensul acestor termeni și condiții, un contract suplimentar este un contract în temeiul căruia cumpărătorul achiziționează bunuri sau i se furnizează un serviciu legat de obiectul contractului de cumpărare, cu condiția ca bunurile sau serviciile să fie furnizate de vânzător sau de o terță parte pe baza acordului acestora.
1.3. Prețul de achiziție al bunurilor afișat pe orice site web de comerț electronic operat de vânzător include taxa pe valoarea adăugată la rata specificată de legislația aplicabilă din Republica Slovacă. Acesta nu include costul transportului bunurilor sau al altor servicii opționale. Toate promoțiile comerciale și de altă natură sunt valabile până la epuizarea stocurilor, cu excepția cazului în care se specifică altfel pentru bunurile în cauză.
1.4. Vânzătorul are dreptul de a ajusta în orice moment prețul de vânzare al bunurilor listate pe site-ul de comerț electronic. O astfel de modificare nu se aplică contractelor de cumpărare încheiate înainte de modificarea prețului, indiferent dacă bunurile au fost deja livrate sau nu.
2. Modalitatea de încheiere a unui contract de cumpărare
2.1. Contractul de cumpărare se încheie pe baza unei propuneri trimise de cumpărător vânzătorului sub forma unui formular completat și trimis prin intermediul site-ului web al vânzătorului, căruia cumpărătorul i-a trimis propunerea de încheiere a contractului. Obiectul contractului este transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor desemnate de cumpărător pentru prețul de achiziție și în condițiile specificate în această comandă (denumită în continuare „comanda”).
2.2. După trimiterea comenzii, un mesaj generat automat va fi trimis la adresa de e-mail, confirmând că comanda a fost primită de sistemul electronic al vânzătorului (denumită în continuare „confirmarea livrării comenzii”). Dacă este necesar, toate informațiile suplimentare referitoare la comandă pot fi trimise la adresa de e-mail a cumpărătorului.
2.3. Confirmarea comenzii conține informații că vânzătorul a primit comanda și constituie, de asemenea, acceptarea propunerii de încheiere a unui contract de cumpărare (denumită în continuare „acceptarea comenzii”).
2.4. Acceptarea comenzii conține informații despre denumirea și specificațiile bunurilor care fac obiectul contractului de cumpărare, informații despre prețul bunurilor și/sau al altor servicii, informații despre termenul probabil de livrare a bunurilor, denumirea și detaliile locului în care bunurile urmează să fie livrate și detalii privind condițiile, metoda, prețul și data transportului bunurilor la locul de livrare convenit pentru cumpărător, precum și detalii privind vânzătorul, cum ar fi denumirea comercială, sediul social, numărul de identificare și altele similare. Notificarea poate conține și alte informații necesare.
2.5. Contractul de cumpărare se încheie la livrarea acceptării comenzii în format electronic sau scris.
2.6. Înainte de a trimite comanda cumpărătorului, vânzătorul a furnizat informații precontractuale clare, neechivoce, comprehensibile și fără echivoc cu privire la reclamații, plată, condiții comerciale, de transport și alte condiții, astfel încât:
- să informeze cumpărătorul cu privire la principalele caracteristici ale bunurilor sau la natura serviciului, în măsura adecvată mijloacelor de comunicare utilizate și bunurilor sau serviciilor, pe pagina relevantă din catalogul magazinului electronic al vânzătorului,
- denumirea comercială și sediul social al vânzătorului sunt furnizate pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în articolul 1 din prezentele condiții comerciale și reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- numărul de telefon al vânzătorului și alte informații importante pentru cumpărător în vederea contactării vânzătorului, în special adresa de e-mail și numărul de fax, dacă sunt disponibile pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în articolul 1 din acești Termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- adresa vânzătorului la care cumpărătorul poate depune o reclamație cu privire la bunuri sau servicii, poate trimite o reclamație sau alte sugestii, conform prevederilor articolului 1 din acești Termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- prețul total al bunurilor sau serviciilor, inclusiv taxa pe valoarea adăugată și toate celelalte taxe sau, dacă natura bunurilor sau serviciilor face imposibilă determinarea prețului în avans, metoda de calcul, precum și costurile de transport, livrare, poștale și alte costuri și taxe sau, dacă aceste costuri și taxe nu pot fi determinate în avans, faptul că cumpărătorul va fi obligat să le plătească, astfel cum este indicat pe pagina relevantă a catalogului magazinului electronic al vânzătorului,
- despre condițiile de plată, condițiile de livrare, termenul până la care vânzătorul se angajează să livreze bunurile sau să presteze serviciul, informații despre procedurile de depunere și soluționare a reclamațiilor, reclamațiile și sugestiile cumpărătorului în articolele relevante din acești termeni și condiții și politica de reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- informații despre dreptul cumpărătorului de a se retrage din contractul de cumpărare, condițiile, termenul limită și procedura de exercitare a dreptului de retragere din contract în articolul 10 din acești Termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- informații despre furnizarea unui formular de retragere din contractul de cumpărare sunt prevăzute în articolul 10 și în anexa la acești Termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului; vânzătorul a furnizat, de asemenea, formularul de retragere din contractul de cumpărare în anexa la acești termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului
- informații conform cărora, în cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, acesta va suporta costurile asociate returnării bunurilor către vânzător, în conformitate cu secțiunea 10(3) din Legea nr. 102/2014 Coll. privind protecția consumatorilor în vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii pe baza unui contract la distanță sau a unui contract încheiat în afara spațiilor comerciale ale vânzătorului și privind modificarea anumitor legi (denumită în continuare „Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță”), și, dacă se retrage din contractul de cumpărare, și costurile de returnare a bunurilor care, datorită naturii lor, nu pot fi returnate prin poștă, astfel cum se specifică la articolul 10 din prezenții Termeni și condiții de vânzare și reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- despre obligația cumpărătorului de a plăti vânzătorului prețul pentru prestația efectiv furnizată în conformitate cu secțiunea 10(5) din Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță, dacă cumpărătorul se retrage din contractul de prestare de servicii după ce a dat vânzătorului consimțământul său expres în conformitate cu secțiunea 4( 6 din Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță, astfel cum se specifică în articolul 10 din acești Termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- despre circumstanțele în care cumpărătorul își pierde dreptul de a se retrage din contract în articolul 10 din acești Termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- despre răspunderea vânzătorului pentru defectele bunurilor sau serviciilor în conformitate cu secțiunile 622 și 623 din Codul civil, astfel cum se specifică în articolul 8 din acești Termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- despre existența și detaliile garanției oferite de producător sau vânzător în conformitate cu principii mai stricte decât cele prevăzute la articolul 502 din Codul civil, dacă este oferită de producător sau vânzător, precum și informații despre existența și condițiile de asistență și servicii oferite cumpărătorului după vânzarea bunurilor sau prestarea serviciilor, dacă se oferă o astfel de asistență, informații pe pagina relevantă a catalogului magazinului electronic al vânzătorului și articolul 9 din acești Termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- existența codurilor de conduită relevante pe care vânzătorul s-a angajat să le respecte și modul în care cumpărătorul se poate familiariza cu acestea sau poate obține textul acestora, astfel cum este prevăzut în pagina relevantă a catalogului magazinului electronic al vânzătorului,
- durata contractului, în cazul unui contract încheiat pe o perioadă determinată; în cazul unui contract încheiat pe durată nedeterminată sau al unui contract care se reînnoiește automat, informații privind condițiile de reziliere a contractului pe pagina de catalog relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și în acești termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului;
- durata minimă a obligațiilor cumpărătorului care decurg din contractul de cumpărare, dacă o astfel de obligație decurge pentru cumpărător din contractul de cumpărare, vânzătorul va furniza informații pe pagina relevantă a catalogului magazinului electronic al vânzătorului și în acești termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- despre obligația cumpărătorului de a plăti un avans sau de a furniza altă garanție financiară la cererea vânzătorului și despre condițiile care se aplică furnizării acesteia, dacă o astfel de obligație îi revine cumpărătorului în temeiul contractului de cumpărare, aceasta este menționată pe pagina relevantă din catalogul magazinului electronic al vânzătorului și în prezenții termeni și condiții, care se găsesc pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- despre funcționalitate, inclusiv măsurile tehnice de protecție aplicabile pentru securizarea conținutului electronic, dacă este cazul, pe pagina relevantă a catalogului magazinului electronic al vânzătorului și în acești termeni și condiții, care se găsesc pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- despre compatibilitatea conținutului electronic cu hardware-ul și software-ul pe care vânzătorul le cunoaște sau poate fi în mod rezonabil de așteptat să le cunoască, dacă este cazul, pe pagina relevantă a catalogului magazinului electronic al vânzătorului și în acești termeni și condiții, care se găsesc pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- despre posibilitatea și condițiile de soluționare extrajudiciară a litigiilor prin intermediul unui sistem alternativ de soluționare a litigiilor, dacă vânzătorul s-a angajat să utilizeze acest sistem, astfel cum se menționează în pagina relevantă a catalogului magazinului electronic al vânzătorului și în acești termeni și condiții, care se găsesc pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- despre pașii necesari pentru încheierea unui contract de cumpărare, prin descrierea acestor pași necesari în acești termeni și condiții, care se găsesc pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
- că contractul de cumpărare va fi stocat în format electronic de către vânzător și va fi pus la dispoziția cumpărătorului după ce acesta îl solicită în scris, așa cum se menționează în pagina relevantă a catalogului magazinului electronic al vânzătorului și în acești termeni și condiții, care se găsesc pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,
că limba oferită pentru încheierea contractului este slovaca, așa cum se menționează pe pagina relevantă a catalogului magazinului electronic al vânzătorului și în acești termeni și condiții, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului.
2.7. În cazul în care vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de informare prevăzută la punctul 2.6. litera e) din acești termeni și condiții, cumpărătorul nu este obligat să plătească aceste costuri sau taxe suplimentare.
3. Drepturile și obligațiile vânzătorului
3.1. Vânzătorul are obligația:
- a) în cazul confirmării comenzii sub forma acceptării, vânzătorul este obligat să livreze cumpărătorului bunurile în cantitatea, termenul și calitatea convenite, să le ambaleze și să asigure transportul acestora într-un mod necesar pentru conservarea și protecția lor,
- b) să se asigure că bunurile livrate sunt conforme cu reglementările legale aplicabile din Republica Slovacă,
- c) trimită confirmarea încheierii contractului de cumpărare pe un suport durabil, cum ar fi prin e-mail. Confirmarea trebuie trimisă fără întârziere și trebuie să conțină toate informațiile specificate la punctul 2.6, inclusiv formularul de retragere din contractul de cumpărare.
- d) cel târziu odată cu bunurile, să furnizeze cumpărătorului toate documentele necesare pentru acceptarea și utilizarea bunurilor achiziționate în format electronic sau scris, precum și alte documente cerute de reglementările legale aplicabile din Republica Slovacă, cum ar fi instrucțiuni în limba slovacă, un aviz de livrare, un card de garanție și un document fiscal.
3.2. Vânzătorul are dreptul la plata corespunzătoare și la timp a prețului de achiziție de către cumpărător pentru bunurile livrate.
3.3. În cazul indisponibilității mărfurilor sau a epuizării stocului, vânzătorul nu poate livra mărfurile cumpărătorului în termenul convenit în contractul de cumpărare, specificat în acești termeni și condiții de vânzare și reclamații, sau la prețul de achiziție convenit, vânzătorul este obligat să ofere cumpărătorului o prestație substitutivă, sau opțiunea de a se retrage din contractul de cumpărare pentru cumpărător (anularea comenzii). Retragerea din contractul de cumpărare sau anularea comenzii este posibilă prin trimiterea unui e-mail către cumpărător. Dacă cumpărătorul a plătit prețul de achiziție sau o parte din acesta, vânzătorul este obligat să ramburseze toate plățile, adică prețul de achiziție sau o parte din acesta deja plătit, inclusiv costurile de transport, costurile de livrare și poștale și alte costuri și taxe în termen de 14 zile de la data livrării e-mailului privind retragerea din contractul de cumpărare sau anularea comenzii către contul desemnat de cumpărător, cu excepția cazului în care părțile contractante convin altfel. Dacă cumpărătorul nu acceptă prestația substitutivă oferită de vânzător și nu se retrage din contractul de cumpărare, vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare. Dacă cumpărătorul plătește prețul de achiziție sau o parte din acesta, vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului prețul de achiziție sau o parte din acesta deja plătit în termen de 14 zile de la data livrării retragerii din contractul de cumpărare.
4. Drepturile și obligațiile cumpărătorului
4.1. Vânzătorul a informat cumpărătorul cu privire la obligația de a plăti prețul de achiziție. Această obligație face parte din comandă.
4.2. Drepturile cumpărătorului: Cumpărătorul are dreptul la livrarea mărfurilor în cantitatea, calitatea, timpul și locul convenite de părțile contractante.
4.3. Obligațiile cumpărătorului:
- a) să plătească vânzătorului prețul de achiziție convenit în termenul de plată convenit, inclusiv costurile de livrare a bunurilor comandate,
- b) să preia bunurile care au fost comandate și livrate
- c) să confirme primirea bunurilor în avizul de livrare cu semnătura sa sau cu semnătura unei persoane autorizate de acesta.
5. Condiții de livrare și plată
5.1. Disponibilitatea obișnuită a bunurilor și data expedierii sunt indicate pentru fiecare articol pe site-ul magazinului electronic.
5.2. Vânzătorul este obligat să livreze bunurile cumpărătorului fără întârziere, în termen de cel mult 60 de zile de la data încheierii contractului de cumpărare, cu excepția cazului în care se prevede altfel în contractul de cumpărare. În cazul în care vânzătorul nu își îndeplinește această obligație, cumpărătorul poate solicita vânzătorului să livreze bunurile într-un termen suplimentar rezonabil specificat de cumpărător. Dacă bunurile nu sunt livrate nici măcar în acest termen suplimentar rezonabil, cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract.
5.3. Vânzătorul are dreptul să solicite cumpărătorului să preia bunurile chiar înainte de expirarea termenului de livrare convenit în contractul de vânzare-cumpărare.
5.4. Cumpărătorul este obligat să preia bunurile la locul convenit, în conformitate cu contractul de cumpărare sau în alt mod, înainte de livrarea bunurilor (denumit în continuare „locul”). Cumpărătorul este obligat să preia livrarea mărfurilor în termenul convenit de vânzător sau de reprezentantul său autorizat să livreze mărfurile și de cumpărător în contractul de cumpărare sau în alt mod înainte de livrarea mărfurilor (denumit în continuare „Termenul”).
5.5. Dacă vânzătorul livrează bunurile cumpărătorului la locul și în termenul convenit, cumpărătorul este obligat să preia bunurile personal sau să se asigure că bunurile sunt preluate de o persoană autorizată de cumpărător. Cumpărătorul este obligat să semneze un protocol privind plata prețului de achiziție, livrarea și predarea mărfurilor. Terțul autorizat să preia livrarea mărfurilor este obligat să prezinte vânzătorului o copie a acceptării comenzii. La livrarea mărfurilor către cumpărător, mărfurile sunt considerate livrate. Livrarea mărfurilor către cumpărător înseamnă livrarea mărfurilor la Locul, acceptarea acestora de către cumpărător sau o terță parte autorizată de cumpărător și semnarea protocolului privind plata prețului de achiziție și livrarea și predarea mărfurilor de către cumpărător sau o terță parte autorizată de cumpărător.
5.6. Dacă este necesară repetarea livrării mărfurilor din cauza absenței cumpărătorului la locul și în termenul stabilit sau dacă cumpărătorul nu preia mărfurile în termen de 7 zile de la expirarea termenului, fără retragerea prealabilă în scris din contractul de cumpărare, vânzătorul are dreptul să solicite despăgubiri în cuantumul costurilor reale suportate pentru prejudiciul cauzat de încercarea nereușită de a livra bunurile la locație.
5.7. Cumpărătorul este obligat să verifice transportul primit, ambalajul bunurilor și bunurile în sine imediat după livrare, în prezența reprezentantului vânzătorului, de exemplu curierul. Dacă se constată un defect al mărfurilor, reprezentantul vânzătorului este obligat să permită cumpărătorului să înregistreze natura și amploarea defectului mărfurilor, a cărui acuratețe va fi confirmată de reprezentantul vânzătorului. Cu o astfel de înregistrare livrată vânzătorului, cumpărătorul poate refuza să accepte bunurile defecte livrate sau poate confirma livrarea bunurilor defecte și, ulterior, în conformitate cu articolul 8 din acești termeni și condiții de vânzare și reclamații, poate depune o reclamație cu privire la bunurile defecte la vânzător sau la o persoană desemnată de vânzător. Dacă cumpărătorul refuză să accepte bunurile livrate cu defecte, toate costurile rezonabile suportate pentru returnarea bunurilor către vânzător vor fi suportate de vânzător.
5.8. În cazul nelivrării bunurilor de către vânzător, cumpărătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare în termenul specificat la punctul 5. 2. din acești termeni și condiții, iar vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului prețul de achiziție deja plătit sau o parte din acesta în termen de 14 zile de la primirea retragerii din contractul de cumpărare. Fondurile vor fi transferate într-un cont bancar desemnat de cumpărător.
6. Prețul de achiziție
6.1. Prețul de achiziție al bunurilor convenit în contractul de cumpărare între cumpărător și vânzător este menționat în confirmarea comenzii (denumit în continuare „prețul de achiziție”). Dacă prețul de achiziție menționat în confirmarea comenzii este mai mare decât prețul pentru bunuri identice menționat în oferta magazinului electronic la momentul trimiterii comenzii de către cumpărător, vânzătorul va trimite cumpărătorului un mesaj electronic cu informații despre oferta unui nou preț de achiziție într-o sumă diferită, care este considerată a fi propunerea vânzătorului de a încheia un nou contract de achiziție, pe care cumpărătorul trebuie să o confirme în mod expres prin e-mail sau în scris pentru ca contractul de achiziție să fie încheiat în mod valabil.
6.2. Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de achiziție, inclusiv costurile de livrare a bunurilor, în numerar sau cu cardul de plată la ridicarea personală a bunurilor, ramburs la locul de livrare a bunurilor, prin card de plată prin intermediul gateway-ului de plată GPwebpay sau prin transfer bancar în contul vânzătorului specificat în acceptarea comenzii sau pe site-ul web al vânzătorului în momentul ridicării mărfii.
6.3. La plata prețului de achiziție prin transfer bancar în contul vânzătorului, data plății este considerată momentul în care întregul preț de achiziție a fost creditat în contul vânzătorului.
6.4. Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de achiziție pentru bunurile convenite în termenul specificat în contractul de cumpărare, dar nu mai târziu de la primirea bunurilor.
6.5. Vânzătorul are dreptul să refuze livrarea bunurilor către cumpărător dacă acesta nu plătește vânzătorului prețul de achiziție integral până la momentul livrării bunurilor la Locul de livrare și părțile contractante nu au convenit asupra plății prețului de achiziție pentru bunuri în rate.
6.6. Asamblarea, livrarea bunurilor și costurile aferente nu sunt incluse în prețul de achiziție, iar vânzătorul nu este obligat să furnizeze aceste servicii cumpărătorului.
7. Dobândirea dreptului de proprietate și transferul riscului de deteriorare a bunurilor
7.1. Cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate asupra bunurilor numai după plata integrală a prețului de achiziție al bunurilor.
7.2. La primirea bunurilor de către cumpărător sau o terță parte autorizată de cumpărător de la vânzător sau reprezentantul său autorizat să livreze bunurile, sau dacă aceștia nu fac acest lucru în timp util, în momentul în care vânzătorul permite cumpărătorului să dispună de bunuri și cumpărătorul nu preia livrarea bunurilor, riscul de deteriorare a bunurilor trece la cumpărător.
8. Procedura de reclamații (garanție, răspundere pentru defecte, reclamații)
8.1. Cumpărătorul are dreptul ca defectul să fie remediat gratuit, în timp util și în mod corespunzător, dacă defectul bunurilor poate fi remediat. Vânzătorul este obligat să remedieze defectul fără întârzieri nejustificate.
8.2. În loc de remedierea defectului, cumpărătorul poate solicita înlocuirea bunurilor sau, dacă defectul se referă doar la o anumită parte a bunurilor, înlocuirea acelei părți, cu condiția ca acest lucru să nu implice costuri nejustificate pentru vânzător în raport cu prețul bunurilor sau gravitatea defectului.
8.3. Vânzătorul poate înlocui întotdeauna bunurile defecte cu bunuri fără defecte, cu condiția ca acest lucru să nu cauzeze dificultăți grave cumpărătorului.
8.4. În cazul unui defect al bunurilor care nu poate fi îndepărtat și care împiedică utilizarea corespunzătoare a bunurilor ca bunuri fără defecte, cumpărătorul are dreptul să schimbe bunurile sau să se retragă din contractul de cumpărare. Cumpărătorul are aceleași drepturi în cazul defectelor care pot fi remediate, dacă cumpărătorul nu poate utiliza în mod corespunzător bunurile din cauza reapariției defectului după reparare sau din cauza unui număr mai mare de defecte.
8.5. În cazul altor defecte ireparabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului bunurilor.
8.6. Vânzătorul a informat cumpărătorul cu privire la drepturile sale prevăzute la articolul 622 din Codul civil (punctele 8.1. până la 8.3. din acești termeni și condiții) și la drepturile sale prevăzute la articolul 623 din Codul civil (punctele 8.4. până la 8.5. din acești termeni și condiții) prin furnizarea acestor termeni și condiții. 8.7. Cumpărătorul este obligat să depună o reclamație la vânzător sau la o persoană desemnată.
8.7. Cumpărătorul este obligat să depună o reclamație la vânzător sau la o persoană desemnată. Vânzătorul este responsabil pentru defectele bunurilor în conformitate cu reglementările legale aplicabile din Republica Slovacă. Informațiile despre centrele de service și persoanele desemnate pentru service-ul în garanție și post-garanție vor fi furnizate cumpărătorului de către vânzător pe spatele cardului de garanție sau la cerere, prin telefon sau e-mail.
8.8. Tratarea reclamațiilor este reglementată de procedura de reclamații valabilă a vânzătorului, și anume articolul 8 din prezentele condiții de vânzare și reclamații. Cumpărătorul a fost familiarizat în mod corespunzător cu procedura de reclamații și informat cu privire la condițiile și modul de reclamație a mărfurilor, inclusiv informații despre locul unde se poate depune o reclamație și cu privire la efectuarea reparațiilor în garanție, în conformitate cu prevederile § 18(1) din Legea nr. 250/2007 Coll. privind protecția consumatorilor și modificările aduse Legii nr. 372/1990 Coll. a Consiliului Național Slovac privind contravențiile, cu modificările ulterioare (denumită în continuare „Legea”) înainte de încheierea contractului de cumpărare, prin plasarea acestor termeni și condiții și condiții de reclamație pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului, iar cumpărătorul a avut posibilitatea de a le citi înainte de a trimite comanda.
8.9. Bunurile achiziționate de cumpărător de la vânzător sub forma unui magazin electronic pe site-ul web al magazinului electronic al vânzătorului sunt supuse procedurii de reclamații.
8.10. Dacă bunurile prezintă defecte pentru care producătorul, furnizorul sau vânzătorul este responsabil, acestea sunt acoperite de o garanție și au fost achiziționate de la vânzător, cumpărătorul are dreptul să solicite vânzătorului răspunderea pentru defectele bunurilor.
8.11. Dacă bunurile prezintă defecte, cumpărătorul are dreptul să depună o reclamație la sediul vânzătorului, în conformitate cu prevederile § 18(2) din Lege, prin livrarea bunurilor la sediul vânzătorului și transmiterea către vânzător a unei declarații privind intenția cumpărătorului de a-și exercita dreptul prevăzut la punctele 8.1. până la 8.5. din acești termeni și condiții (denumit în continuare „Formularul de reclamație”), de exemplu sub forma unui formular de reclamație completat, care este disponibil pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului. Vânzătorul recomandă asigurarea bunurilor atunci când le trimite pentru reclamație. Vânzătorul nu acceptă livrări cu plata la livrare. Cumpărătorul este obligat să declare în mod veridic toate informațiile solicitate în Notificarea de reclamație, în special să indice cu precizie tipul și amploarea defectului bunurilor; cumpărătorul va indica, de asemenea, care dintre drepturile sale prevăzute la articolele 622 și 633 din Codul civil le exercită. Cumpărătorul are, de asemenea, dreptul de a depune o reclamație la o persoană autorizată de producătorul bunurilor să efectueze reparații în garanție (denumită în continuare „persoana desemnată”). Lista persoanelor desemnate este furnizată în certificatul de garanție sau va fi trimisă cumpărătorului de către vânzător, la cerere.
8.12. Procedura de reclamație privind bunurile care pot fi livrate vânzătorului începe în ziua în care sunt îndeplinite cumulativ toate condițiile următoare:
- livrarea notificării de reclamație de către cumpărător către vânzător
- livrarea bunurilor care fac obiectul reclamației de la cumpărător către vânzător sau către persoana desemnată
- livrarea codurilor de acces, parolelor etc. pentru bunurile care fac obiectul reclamației către vânzător, dacă aceste informații sunt necesare pentru tratarea corespunzătoare a reclamației
8.13. Dacă obiectul reclamației îl constituie bunuri care nu pot fi livrate în mod obiectiv vânzătorului sau care sunt instalate permanent, cumpărătorul este obligat, pe lângă îndeplinirea condițiilor de la punctele 8. 12(a) și (c) din prezentele condiții comerciale și de reclamație, cumpărătorul este, de asemenea, obligat să acorde toată cooperarea necesară pentru inspectarea bunurilor care fac obiectul reclamației de către vânzător sau de către o terță parte desemnată de vânzător. Procedura de reclamație pentru bunurile care nu pot fi livrate în mod obiectiv vânzătorului sau care sunt instalate permanent începe în ziua în care a fost efectuată inspecția bunurilor în conformitate cu prima teză. Cu toate acestea, dacă vânzătorul sau o terță parte desemnată de vânzător nu asigură efectuarea inspecției într-un termen rezonabil, dar nu mai târziu de 10 zile de la livrarea Notificării de reclamație către vânzător, în ciuda cooperării necesare oferite de cumpărător, procedura de reclamație va începe la data livrării Notificării de reclamație către vânzător.
8.14. Vânzătorul sau persoana desemnată va emite cumpărătorului o confirmare a reclamației într-o formă adecvată aleasă de vânzător, de exemplu prin e-mail sau în scris, în care este obligat să identifice cu precizie defectele bunurilor și să informeze din nou consumatorul cu privire la drepturile sale prevăzute la punctele 8.1. la 8.3. din acești termeni și condiții (secțiunea 622 din Codul civil) și drepturile care decurg din punctele 8.4. până la 8.5. din acești termeni și condiții (secțiunea 623 din Codul civil). Dacă reclamația este făcută prin mijloace de comunicare la distanță, vânzătorul este obligat să transmită imediat cumpărătorului confirmarea reclamației; dacă nu este posibilă transmiterea imediată a confirmării, aceasta trebuie transmisă fără întârziere, dar nu mai târziu decât împreună cu documentul care confirmă soluționarea reclamației; Confirmarea reclamației nu trebuie transmisă dacă cumpărătorul poate dovedi că reclamația a fost făcută în alt mod.
8.15. Cumpărătorul are dreptul să decidă care dintre drepturile sale prevăzute la § 622 și § 623 din Codul civil va exercita și este, de asemenea, obligat să transmită fără întârziere vânzătorului informații despre decizia sa. Pe baza deciziei cumpărătorului cu privire la drepturile sale prevăzute la articolele 622 și 623 din Codul civil, vânzătorul sau persoana desemnată este obligată să stabilească metoda de soluționare a reclamației în conformitate cu articolul 2 litera (m) din lege imediat, în cazuri mai complexe în termen de 3 zile de la începerea procedurii de reclamație, în cazuri justificate, în special dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării bunurilor, în termen de cel mult 30 de zile de la data livrării bunurilor care fac obiectul reclamației. După stabilirea metodei de soluționare a reclamației, vânzătorul sau persoana desemnată trebuie să soluționeze reclamația imediat; în cazuri justificate, reclamația poate fi soluționată la o dată ulterioară. Cu toate acestea, soluționarea reclamației nu trebuie să dureze mai mult de 30 de zile de la data depunerii reclamației. Dacă vânzătorul preia obiectul reclamației la o dată ulterioară datei depunerii reclamației, termenele pentru soluționarea reclamației în conformitate cu prezentul alineat încep să curgă de la data preluării obiectului reclamației de către vânzător; dar nu mai târziu de momentul în care vânzătorul face imposibilă sau împiedică colectarea obiectului reclamației. După expirarea termenului pentru soluționarea reclamației, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract sau are dreptul de a schimba produsul cu un produs nou.
8.16. Dacă cumpărătorul a depus o reclamație cu privire la bunuri în primele 12 luni de la încheierea contractului de cumpărare, vânzătorul poate respinge reclamația numai pe baza unei opinii de expert sau a unei declarații emise de o persoană autorizată, notificată sau acreditată sau a unei declarații a unei persoane desemnate (denumită în continuare „evaluarea de expert a bunurilor”). Indiferent de rezultatul evaluării de către expert, vânzătorul nu poate solicita cumpărătorului să plătească costurile evaluării de către expert a bunurilor sau orice alte costuri legate de evaluarea de către expert a bunurilor.
8.17. În cazul în care cumpărătorul a depus o reclamație cu privire la produs după 12 luni de la încheierea contractului de cumpărare și vânzătorul a respins-o, persoana care a tratat reclamația este obligată să menționeze în documentul de tratare a reclamației cui poate trimite cumpărătorul bunurile pentru evaluarea de către un expert. Dacă cumpărătorul trimite bunurile pentru evaluarea de către un expert persoanei desemnate specificate în documentul de gestionare a reclamației, costurile evaluării de către un expert a bunurilor, precum și toate celelalte costuri rezonabile conexe, vor fi suportate de vânzător, indiferent de rezultatul evaluării de către un expert. Dacă cumpărătorul dovedește prin evaluarea expertului că vânzătorul este responsabil pentru defectul reclamat al bunurilor, acesta poate depune din nou reclamația; perioada de garanție nu expiră în timpul evaluării expertului bunurilor. Vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului, în termen de 14 zile de la data redepunerii reclamației, toate costurile suportate pentru evaluarea de către un expert a bunurilor, precum și toate costurile rezonabile conexe. O reclamație redepusă nu poate fi respinsă.
8.18. Cumpărătorul nu are dreptul să solicite răspunderea pentru defectele care au fost semnalate vânzătorului la momentul încheierii contractului sau de care cumpărătorul trebuia să fie conștient, ținând seama de circumstanțele în care a fost încheiat contractul de cumpărare.
8.19. Vânzătorul își rezervă dreptul de a înlocui bunurile defecte cu alte bunuri cu parametri tehnici identici sau superiori, cu condiția ca acest lucru să nu cauzeze dificultăți serioase cumpărătorului.
8.20. Vânzătorul nu este răspunzător pentru defectele bunurilor:
- dacă este vorba de un defect evident pe care cumpărătorul l-ar fi putut detecta prin inspectarea expedierii la livrarea bunurilor și pe care cumpărătorul nu l-a raportat reprezentantului vânzătorului în conformitate cu punctul 5.8. din prezentele condiții comerciale și de reclamație,
- dacă cumpărătorul nu și-a exercitat dreptul privind răspunderea vânzătorului pentru defectele bunurilor până la sfârșitul perioadei de garanție pentru bunuri,
- dacă defectul bunurilor este o deteriorare mecanică a bunurilor cauzată de cumpărător,
- dacă defectul bunurilor a apărut din utilizarea bunurilor în condiții care nu corespund mediului natural al bunurilor în ceea ce privește intensitatea, umiditatea, influențele chimice și mecanice,
- dacă defectul bunurilor a apărut din manipularea necorespunzătoare, funcționarea sau neglijarea îngrijirii bunurilor,
- dacă defectul bunurilor a fost cauzat de deteriorarea bunurilor din cauza încărcării excesive sau a utilizării contrare condițiilor specificate în documentație sau principiilor generale de utilizare normală a bunurilor,
- dacă defectul bunurilor a fost cauzat de deteriorarea bunurilor din cauza unor evenimente inevitabile și/sau imprevizibile,
- dacă defectul bunurilor a apărut din cauza deteriorării accidentale și a deteriorării accidentale,
- dacă defectul bunurilor a apărut din cauza intervenției neprofesionale, a deteriorării cauzate de apă, foc, electricitate statică sau atmosferică sau alte forțe majore,
- dacă defectul bunurilor a apărut din cauza intervenției asupra bunurilor de către o persoană neautorizată.
8.21. Vânzătorul este obligat să trateze reclamația și să încheie procedura de reclamație într-unul din următoarele moduri:
- prin înlocuirea bunurilor,
- prin rambursarea prețului de achiziție al bunurilor,
- prin predarea bunurilor reparate,
- prin plata unei reduceri rezonabile a prețului bunurilor,
- prin cerere scrisă de acceptare a prestației specificate de vânzător,
- prin respingerea justificată a reclamației.
8.22. Vânzătorul are obligația de a emite un document scris către cumpărător cu privire la metoda de stabilire a soluționării reclamației și cu privire la soluționarea reclamației în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii reclamației în persoană, prin poștă sau prin intermediul unui furnizor de servicii de curierat sau livrare. Vânzătorul va informa cumpărătorul cu privire la rezultatul reclamației imediat după încheierea procedurii de reclamație, prin telefon sau e-mail, și va livra, de asemenea, documentul privind gestionarea reclamației împreună cu bunurile sau prin e-mail.
8.23. Perioada de garanție este de 24 de luni de la data livrării bunurilor, cu excepția cazurilor în care se specifică o perioadă de garanție diferită pentru cazuri specifice. Produsele de nutriție sportivă, alimentele din coșurile cadou și hrana pentru animale au o durată de valabilitate minimă de peste 2 luni înainte de data expirării. În cazul unei date de expirare mai scurte, vânzătorul va contacta cumpărătorul prin telefon sau e-mail, iar expedierea va fi trimisă numai cu acordul cumpărătorului.
8.24. În cazul reparațiilor în garanție, perioada de garanție se prelungește cu perioada în care cumpărătorul nu a putut utiliza produsele.
8.25. În cazul înlocuirii bunurilor cu bunuri noi, perioada de garanție va reîncepe de la data primirii bunurilor noi, dar numai pentru bunurile noi. În cazul înlocuirii bunurilor cu bunuri noi, cumpărătorul va primi un document care conține informații despre înlocuirea bunurilor, iar orice reclamații ulterioare vor fi făcute pe baza contractului de cumpărare și a acestui document de reclamație.
8.26. În cazul unui defect care poate fi remediat, reclamația va fi tratată în conformitate cu decizia cumpărătorului, în conformitate cu punctul 8.15. din prezentele condiții comerciale și de reclamație, în modul următor:
- vânzătorul va înlocui bunurile defecte sau
- vânzătorul se va asigura că defectul este remediat
8.27. În cazul unui defect remediabil, dacă cumpărătorul nu specifică imediat modul în care reclamația trebuie tratată în conformitate cu punctul 8.15. din prezentele condiții comerciale și de reclamație, vânzătorul va trata reclamația prin remedierea defectului.
8.28. În cazul unui defect care nu poate fi remediat, al unui defect remediabil repetabil sau al unui număr mai mare de defecte remediabile diferite care împiedică utilizarea corespunzătoare a bunurilor ca și cum acestea nu ar avea defecte, vânzătorul va trata reclamația în conformitate cu decizia cumpărătorului prevăzută la punctul 8.15. aceste reclamații și condiții comerciale în următoarea manieră:
- prin înlocuirea bunurilor cu alte bunuri funcționale cu parametri tehnici identici sau superiori, sau
- dacă vânzătorul nu poate înlocui bunurile cu alte bunuri, vânzătorul va soluționa reclamația prin rambursarea prețului de achiziție al bunurilor.
8.29. În cazul unui defect ireparabil sau al unui defect reparabil care se repetă în mod recurent, sau în cazul unui număr mai mare de defecte reparabile diferite care împiedică utilizarea corespunzătoare a bunurilor ca și cum acestea ar fi fără defecte, iar cumpărătorul nu stabilește imediat, în conformitate cu punctul 8.15. din prezentele condiții comerciale și de reclamații, vânzătorul va soluționa reclamația prin înlocuirea bunurilor cu alte bunuri funcționale cu parametri tehnici identici sau superiori.
8.30. Tratarea reclamațiilor se aplică numai defectelor specificate în Notificarea de reclamație și în confirmarea reclamației privind bunurile, în conformitate cu punctul 8.14. din prezentele condiții comerciale și de reclamație.
8.31. În sensul reclamației, un defect repetabil este considerat a fi apariția unui defect repetabil de mai mult de două ori.
8.32. În sensul reclamației, un număr mai mare de defecte repetabile diferite este considerat a fi apariția a mai mult de trei defecte repetabile diferite în același timp.
8.33. Dreptul cumpărătorului de a depune o reclamație cu privire la un defect al mărfurilor se epuizează după ce acesta și-a exercitat dreptul și a solicitat vânzătorului să remedieze defectul mărfurilor în conformitate cu punctul 8.1. din prezentele reclamații și termeni și condiții comerciale și, indiferent de rezultatul reclamației, acesta nu mai are dreptul să depună o reclamație repetată cu privire la același defect unic (nu un defect de același tip).
8.34. Dispozițiile articolului 8 din prezentele Condiții generale de reclamații și comerciale nu se aplică entităților care nu îndeplinesc definiția consumatorului, astfel cum este prevăzută în secțiunea 2 litera (a) din Legea 102/2014.
9.1. Datele cu caracter personal și protecția acestora
9.1. Părțile contractante convin că, în cazul în care cumpărătorul este o persoană fizică, acesta are obligația de a furniza vânzătorului numele și prenumele, adresa permanentă, inclusiv codul poștal, numărul de telefon și adresa de e-mail în comandă.
9.2. Părțile contractante convin că, în cazul în care cumpărătorul este o persoană juridică, acesta are obligația de a furniza vânzătorului denumirea comercială, adresa sediului social, inclusiv codul poștal, numărul de înregistrare al societății, numărul de telefon și adresa de e-mail în comanda.
9.3. Cumpărătorul poate verifica și modifica datele personale furnizate în orice moment, precum și își poate anula înregistrarea după ce se conectează la site-ul magazinului electronic în secțiunea Client (Modificarea datelor personale) sau prin trimiterea unei cereri scrise la ahoj@etila.sk.
9.4 Vânzătorul informează cumpărătorul că, în conformitate cu Legea nr. 18/2018 Coll. privind protecția datelor cu caracter personal și modificarea anumitor legi, cu modificările ulterioare (denumită în continuare „ZnOOÚ”), vânzătorul, în calitate de operator, va prelucra datele personale ale cumpărătorului fără consimțământul acestuia, în calitate de persoană vizată, în procesul de încheiere a contractului de cumpărare, întrucât prelucrarea datelor cu caracter personal ale cumpărătorului va fi efectuată de către vânzător în cadrul relațiilor precontractuale cu cumpărătorul, iar prelucrarea datelor cu caracter personal ale cumpărătorului este necesară pentru executarea contractului de cumpărare în care cumpărătorul acționează ca una dintre părțile contractante.
9.5 Bifând caseta corespunzătoare înainte de trimiterea comenzii, cumpărătorul își poate exprima consimțământul în sensul ZnOOÚ pentru ca vânzătorul să prelucreze și să stocheze datele sale personale, în special cele menționate mai sus și/sau cele necesare pentru activitățile vânzătorului legate de trimiterea de informații despre produse noi, reduceri și promoții la produsele oferite și să le prelucreze în toate sistemele sale informatice legate de trimiterea de informații despre produse noi, reduceri și promoții la produsele oferite.
9.6. Vânzătorul se angajează să trateze și să prelucreze datele personale ale cumpărătorului în conformitate cu reglementările legale aplicabile din Republica Slovacă.
9.7. Vânzătorul declară că, în conformitate cu ZnOOÚ, va obține date cu caracter personal exclusiv în scopul specificat în acești Termeni și condiții și Procedura de reclamații.
9.8 Vânzătorul declară că, în conformitate cu ZnOOÚ, va obține date cu caracter personal în alte scopuri decât cele specificate în acești termeni și condiții de vânzare și reclamații și se va asigura că datele personale sunt prelucrate și utilizate exclusiv în conformitate cu scopul pentru care au fost colectate și că nu vor fi combinate cu date personale obținute în alte scopuri.
9.9. Cumpărătorul acordă vânzătorului consimțământul în conformitate cu punctul 9.5. din acești termeni și condiții comerciale și de reclamații pentru o perioadă determinată, până la îndeplinirea scopului prelucrării datelor personale ale cumpărătorului. Odată ce scopul prelucrării a fost îndeplinit, vânzătorul va asigura distrugerea imediată a datelor personale ale cumpărătorului. Cumpărătorul poate revoca în orice moment, în scris, consimțământul său pentru prelucrarea datelor personale. Consimțământul va expira în termen de o lună de la primirea de către vânzător a revocării consimțământului cumpărătorului.
9.10. Înainte de a trimite comanda, cumpărătorul va fi rugat să bifeze o casetă pentru a confirma că vânzătorul l-a informat în mod suficient, comprehensibil și neechivoc cu privire la:
- datele sale de identificare, care sunt specificate în articolul 1 din acești termeni și condiții și procedura de reclamații,
- datele de identificare ale terței părți, care este compania care va livra bunurile comandate cumpărătorului, în măsura în care aceste date sunt menționate în acceptare,
- scopul prelucrării datelor cu caracter personal, care este încheierea unui contract de cumpărare între vânzător și cumpărător,
- că va prelucra datele cu caracter personal ale cumpărătorului în măsura în care acestea includ numele și prenumele, adresa permanentă, inclusiv codul poștal, numărul de telefon și adresa de e-mail, dacă cumpărătorul este o persoană fizică, și în măsura în care acestea includ denumirea comercială, adresa sediului social, inclusiv codul poștal, numărul de înregistrare al societății, numărul de telefon și adresa de e-mail, dacă cumpărătorul este o persoană juridică,
- că cumpărătorul este obligat să furnizeze datele personale solicitate,
9.11. Vânzătorul declară că va prelucra datele personale în conformitate cu bunele moravuri și va acționa într-un mod care nu contravine ZnOOÚ sau altor reglementări legale cu caracter general obligatoriu și nici nu le va eluda. Vânzătorul declară că nu va impune consimțământul persoanei vizate și nu îl va condiționa de amenințarea cu refuzul unei relații contractuale, a unui serviciu, a unor bunuri sau a unei obligații impuse vânzătorului.
9.12. Cumpărătorul are dreptul, la cererea scrisă a vânzătorului, să solicite
- confirmarea dacă datele personale despre el/ea sunt sau nu prelucrate,
- scopul prelucrării datelor cu caracter personal,
- informații într-o formă general inteligibilă despre prelucrarea datelor lor cu caracter personal în sistemul informatic și starea acestora în măsura în care:
- datele de identificare ale vânzătorului și ale reprezentantului vânzătorului, dacă este numit,
- datele de identificare ale intermediarului; acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul nu procedează în conformitate cu § 34 din ZnOOÚ la obținerea datelor cu caracter personal,
- informații precise într-o formă ușor de înțeles despre sursa din care au fost obținute datele lor personale pentru prelucrare,
- o copie a datelor lor personale care sunt prelucrate într-o formă ușor de înțeles,
- informații suplimentare care, având în vedere toate circumstanțele și condițiile prelucrării datelor cu caracter personal, sunt necesare pentru ca cumpărătorul să își poată garanta drepturile și interesele protejate legal, în special
- informații privind caracterul voluntar sau obligatoriu al furnizării datelor cu caracter personal solicitate; dacă vânzătorul obține datele personale ale cumpărătorului pe baza consimțământului cumpărătorului în conformitate cu ZnOOÚ, acesta va informa cumpărătorul și cu privire la perioada de valabilitate a consimțământului, iar dacă obligația cumpărătorului de a furniza date personale decurge dintr-un act juridic direct aplicabil al Uniunii Europene, dintr-un tratat internațional la care Republica Slovacă este parte sau dintr-o lege, vânzătorul va informa cumpărătorul cu privire la temeiul juridic care îi impune această obligație și îl va informa cu privire la consecințele refuzului de a furniza date cu caracter personal,
- informații despre terți, dacă se preconizează sau este evident că datele cu caracter personal le vor fi furnizate acestora,
- grupul de destinatari, dacă se preconizează sau este evident că datele cu caracter personal vor fi puse la dispoziția acestora,
- forma de divulgare, dacă datele cu caracter personal urmează să fie divulgate,
- țări terțe, dacă se preconizează sau este evident că datele cu caracter personal vor fi transferate către aceste țări,
- corectarea datelor sale cu caracter personal incorecte, incomplete sau depășite care sunt prelucrate,
- distrugerea datelor sale cu caracter personal dacă scopul prelucrării acestora a fost îndeplinit; dacă sunt prelucrate documente oficiale care conțin date cu caracter personal, acesta poate solicita returnarea acestora,
- distrugerea datelor sale cu caracter personal care sunt prelucrate dacă a avut loc o încălcare a ZnOOÚ sau a altor acte normative slovace aplicabile.
9.13. La cerere scrisă gratuită, cumpărătorul are dreptul să se opună vânzătorului în ceea ce privește:
- prelucrarea datelor sale personale, despre care presupune că sunt sau vor fi prelucrate în scopuri de marketing direct fără consimțământul său, și să solicite eliminarea acestora,
- utilizarea datelor personale menționate la § 31 în scopuri de marketing direct în comunicările poștale sau
- furnizarea datelor personale menționate la § 31 în scopuri de marketing direct.
9.14. Cumpărătorul are dreptul, pe baza unei cereri scrise gratuite, să se opună vânzătorului în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal în cazurile prevăzute la § 31 din ZnOOÚ, invocând motive legitime sau prezentând dovezi ale unei interferențe neautorizate cu drepturile și interesele sale protejate legal, care sunt sau pot fi prejudiciate într-un caz specific de o astfel de prelucrare a datelor cu caracter personal; dacă nu există motive legale care să împiedice acest lucru și se dovedește că obiecția cumpărătorului este justificată, vânzătorul este obligat să blocheze fără întârziere datele cu caracter personal la care cumpărătorul a obiectat și să le distrugă de îndată ce circumstanțele o permit.
9.15. Cumpărătorul are dreptul, la cerere scrisă sau în persoană, dacă problema nu poate fi amânată, să se opună vânzătorului în orice moment și să nu se conformeze deciziei vânzătorului, care ar avea efecte juridice sau un impact semnificativ asupra sa, dacă o astfel de decizie este luată exclusiv pe baza prelucrării automate a datelor sale cu caracter personal. Cumpărătorul are dreptul de a solicita vânzătorului să revizuiască decizia emisă printr-o altă metodă decât prelucrarea automată, iar vânzătorul este obligat să se conformeze cererii cumpărătorului, caz în care o persoană autorizată va juca un rol decisiv în revizuirea deciziei; vânzătorul va informa cumpărătorul cu privire la metoda de revizuire și la rezultatul constatărilor în termenul specificat la punctul 18 din prezenții Termeni și condiții. Cumpărătorul nu are acest drept numai dacă acest lucru este prevăzut de o lege specială care reglementează măsurile de asigurare a intereselor legitime ale cumpărătorului, sau dacă, în cadrul relațiilor precontractuale sau pe durata existenței relațiilor contractuale, vânzătorul a emis o decizie prin care a aprobat cererea cumpărătorului sau dacă vânzătorul a luat alte măsuri adecvate pentru a proteja interesele legitime ale cumpărătorului în baza contractului.
9.16. Dacă cumpărătorul își exercită dreptul în scris și conținutul cererii sale indică faptul că își exercită dreptul, cererea se consideră depusă în conformitate cu prezenta lege; cumpărătorul va transmite cererea depusă prin e-mail sau fax în scris în termen de cel mult trei zile de la data expedierii acesteia.
9.17. Dacă cumpărătorul suspectează că datele sale cu caracter personal sunt prelucrate în mod ilegal, acesta poate raporta acest lucru Oficiului pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal. Dacă cumpărătorul nu are capacitate juridică deplină, drepturile sale pot fi exercitate de reprezentantul său legal.
9.18. Vânzătorul este obligat să proceseze cererea cumpărătorului în scris, în conformitate cu prezentul articol din termenii și condițiile de vânzare și reclamații, sau să se conformeze cerințelor cumpărătorului în conformitate cu ZnOOÚ și să informeze cumpărătorul în scris în termen de 30 de zile de la primirea cererii sau cerinței.
9.19. Vânzătorul va notifica imediat în scris persoana vizată și Oficiul pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal cu privire la orice restricție a drepturilor cumpărătorului în conformitate cu ZnOOÚ.
9.20. Vânzătorul informează cumpărătorul că, în conformitate cu ZnOOÚ, la prelucrarea datelor cu caracter personal ale cumpărătorului, se presupune că datele cu caracter personal ale cumpărătorului vor fi furnizate și puse la dispoziția următoarelor terțe părți sau grupuri de destinatari:
- Packeta Slovakia s. r. o., cu sediul social în Kopčianska 3338/82A 851 01 Bratislava, nr. de identificare: 48136999, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Bratislava I, secțiunea: Sro, nr. dosar: 105158/B
- SLOVENSKÝ DORUČOVACÍ SYSTÉM, s.r.o., cu sediul social în Cesta ku Smrečine 396/5, 974 01 Banská Bystrica, nr. de identificare: 45497885, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Banská Bystrica, secțiunea: sro, nr. de dosar 17990/S
- SuperFaktura, s.r.o., cu sediul social în Fraňa Kráľa 986/35, 811 05 Bratislava, nr. de identificare a societății: 46655034, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Municipal Bratislava III, secțiunea SRO, dosar nr.: 81403/B
- VISS, s.r.o., cu sediul social în Slovinec 63, 841 07 Bratislava, număr de identificare al societății: 36660248, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Bratislava I, secțiunea: Sro, dosar nr.: 41749/B
- RAZ DVA učto, s.r.o., cu sediul social în 9. mája 744/14, 083 01 Sabinov, nr. de identificare a societății: 53 421 256, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Prešov, Secțiunea: Sro, Dosar nr.: 41263/P
10. Retragerea din contractul de cumpărare
10.1. În cazul în care vânzătorul nu își poate îndeplini obligațiile care îi revin în temeiul contractului de vânzare-cumpărare din cauza epuizării stocului, a indisponibilității bunurilor sau în cazul în care producătorul, importatorul sau furnizorul bunurilor convenite în contractul de vânzare-cumpărare a întrerupt producția sau a efectuat modificări semnificative fapt care a făcut imposibilă îndeplinirea de către vânzător a obligațiilor sale prevăzute în contractul de vânzare-cumpărare, sau din motive de forță majoră, sau dacă, chiar și după depunerea tuturor eforturilor care pot fi așteptate în mod rezonabil, nu este în măsură să livreze bunurile clientului în termenul specificat în acești termeni și condiții sau la prețul specificat în comandă, vânzătorul este obligat să informeze imediat cumpărătorul cu privire la acest fapt și, în același timp, este obligat să ofere cumpărătorului o prestație substitutivă sau posibilitatea ca cumpărătorul să se retragă din contractul de cumpărare (să anuleze comanda). Dacă cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare din motivele specificate în acest punct al prezentelor reclamații și termeni și condiții, vânzătorul este obligat să returneze avansul deja plătit de cumpărător pentru bunurile convenite în contractul de cumpărare în termen de 14 zile de la notificarea retragerii din contract, prin transfer în contul specificat de cumpărător.
10.2. Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare fără a da niciun motiv, în conformitate cu prevederile § 7 și următoarele din Legea nr. 102/2014 Coll. privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță (denumită în continuare „Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță”) în termen de 14 zile de la primirea bunurilor sau de la data încheierii contractului de prestare de servicii sau a contractului de furnizare de conținut electronic care nu este livrat pe un suport material, dacă vânzătorul și-a îndeplinit obligațiile de informare în timp util și în mod corespunzător, în conformitate cu prevederile § 3 din Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță.
10.3. În acest termen, cumpărătorul are dreptul să despacheteze și să testeze bunurile într-un mod similar celui obișnuit în cazul achiziționării dintr-un magazin tradițional „fizic”, în măsura necesară pentru a determina natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor.
10.4. Începerea perioadei de retragere este stabilită la data la care cumpărătorul sau o terță parte desemnată de cumpărător, cu excepția transportatorului, preia toate părțile bunurilor comandate sau, dacă
- a) bunurile constau din mai multe părți sau piese, de la data livrării ultimei părți sau piese,
- b) bunurile comandate de cumpărător într-o singură comandă sunt livrate separat, de la data primirii bunurilor care au fost livrate ultimele,
- c) în conformitate cu contractul, bunurile sunt livrate în mod repetat într-o perioadă specificată, de la data primirii primelor bunuri livrate.
10.5. Cumpărătorul poate renunța la contractul de cumpărare, al cărui obiect este achiziționarea de bunuri, chiar înainte de începerea perioadei de retragere.
10.6. Retragerea din contract trebuie făcută în scris, într-o manieră care să nu lase niciun dubiu că retragerea din contract a fost făcută din greșeală, sau sub forma unei înregistrări pe un alt suport durabil, sau utilizând formularul atașat ca Anexa 1 la acești Termeni și condiții de vânzare și reclamații. Termenul limită pentru retragerea din contract se consideră respectat dacă notificarea de retragere din contract a fost trimisă vânzătorului cel târziu în ultima zi a perioadei specificate în secțiunea 7(1) din Legea privind protecția consumatorilor în cazul vânzărilor la distanță.
10.7. Retragerea din contractul de cumpărare în conformitate cu punctul anterior al acestor termeni și condiții trebuie să conțină informațiile solicitate în formularul de retragere, care constituie Anexa 1 la acești termeni și condiții, în special identificarea cumpărătorului, numărul și data comenzii, specificația exactă a bunurilor, modul în care vânzătorul trebuie să returneze prestația deja primită, în special numărul de cont și/sau adresa poștală a cumpărătorului.
10.8. În cazul retragerii din contractul de cumpărare de către cumpărător, orice contract suplimentar legat de contractul de cumpărare din care cumpărătorul s-a retras va fi, de asemenea, anulat de la început. Niciun cost sau altă plată legată de anularea contractului suplimentar nu poate fi solicitată cumpărătorului, cu excepția rambursării costurilor și plăților specificate în § 9(3), Secțiunea 10(3) și (5) din Legea privind protecția consumatorilor în materie de vânzare la distanță și prețul serviciului, dacă obiectul contractului este prestarea unui serviciu și serviciul a fost prestat în întregime.
10.9. În termen de 14 zile de la data retragerii din contractul de cumpărare, cumpărătorul este obligat să returneze bunurile la adresa sediului social al operatorului fără întârziere nejustificată sau să le predea vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să preia bunurile. Aceasta nu se aplică în cazul în care vânzătorul a propus să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de acesta. Termenul specificat în prima teză a acestui punct din prezentele condiții de vânzare și reclamații se consideră respectat dacă bunurile au fost predate pentru transport cel târziu în ultima zi a termenului.
10.10. Cumpărătorul este obligat să livreze bunurile vânzătorului în stare completă, inclusiv toată documentația, fără deteriorări, în ambalajul original, dacă este posibil, și nefolosite.
10.11. Vânzătorul nu acceptă livrări cu plata la livrare. Se recomandă asigurarea mărfurilor. Vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului, fără întârziere nejustificată, în termen de cel mult 14 zile de la data livrării notificării de retragere din contract, toate plățile primite de la cumpărător pe baza sau în legătură cu contractul de cumpărare, inclusiv costurile de transport, costurile de livrare și poștale și alte costuri și taxe. Vânzătorul nu este obligat să returneze plățile cumpărătorului în conformitate cu acest punct din termenii și condițiile prezente înainte ca bunurile să îi fie livrate sau înainte ca cumpărătorul să dovedească că bunurile au fost trimise înapoi vânzătorului, cu excepția cazului în care vânzătorul propune să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de acesta.
10.12. Costurile de returnare a bunurilor către vânzător vor fi suportate de cumpărător. Bunurile vor fi returnate direct vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să preia livrarea bunurilor. Aceasta nu se aplică dacă vânzătorul a acceptat să suporte aceste costuri sau dacă nu și-a îndeplinit obligația prevăzută la secțiunea 3(1)(i) din Legea privind protecția consumatorilor în cazul vânzărilor la distanță.
10.13. Cumpărătorul este răspunzător numai pentru orice reducere a valorii bunurilor rezultată din manipularea bunurilor într-un mod care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili natura și funcționarea bunurilor. Consumatorul nu este răspunzător pentru orice reducere a valorii bunurilor dacă vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de a furniza informații cu privire la dreptul consumatorului de a se retrage din contract, în conformitate cu secțiunea 3(1)(h) din Legea privind protecția consumatorilor în cazul vânzărilor la distanță.
10.14. Vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului prețul de achiziție al bunurilor în același mod în care cumpărătorul a efectuat plata, cu excepția cazului în care vânzătorul convine cu cumpărătorul asupra unei alte metode de rambursare a plății, fără a percepe cumpărătorului taxe suplimentare în acest sens.
10.15. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contract și livrează vânzătorului bunuri uzate, deteriorate sau incomplete, cumpărătorul se obligă să plătească vânzătorului:
- suma cu care valoarea bunurilor a scăzut în sensul secțiunii 457 din Codul civil, în suma reală
- costurile suportate de vânzător în legătură cu repararea bunurilor și readucerea acestora la starea inițială, calculate în conformitate cu lista de prețuri pentru serviciile post-garanție ale bunurilor
În conformitate cu acest punct din condițiile de reclamație și de afaceri, cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului o despăgubire în cuantumul maxim al diferenței dintre prețul de achiziție al bunurilor și valoarea bunurilor la momentul retragerii din contractul de cumpărare.
10.16. În conformitate cu prevederile secțiunii 7(6) din Legea privind protecția consumatorilor în cazul vânzărilor la distanță, cumpărătorul nu poate retrage un contract al cărui obiect este:
- vânzarea de bunuri fabricate conform cerințelor specifice ale consumatorului, bunuri fabricate la comandă sau bunuri destinate în mod specific unui singur consumator,
- vânzarea de bunuri sigilate în ambalaje de protecție care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau igienă și ale căror ambalaje de protecție au fost rupte după livrare,
- vânzarea de înregistrări audio, înregistrări video, înregistrări audiovizuale, cărți sau programe informatice vândute în ambalaje de protecție, dacă consumatorul a desfăcut aceste ambalaje,
- furnizarea de conținut electronic altul decât pe un suport tangibil, dacă furnizarea acestuia a început cu consimțământul expres al consumatorului și consumatorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea acestui consimțământ, își va pierde dreptul de a se retrage din contract.
- vânzarea de bunuri care, după încheierea contractului și preluarea bunurilor de la vânzător de către cumpărător, au fost asamblate, montate sau utilizate în așa fel încât vânzătorul nu le poate readuce la starea inițială fără eforturi și costuri suplimentare, de exemplu, mobilier asamblat sau montat etc.
10.17. Dispozițiile articolului 10 din prezentele Condiții de vânzare și reclamații nu se aplică în mod expres entităților care nu corespund definiției consumatorului prevăzută la secțiunea 2 litera (a) din lege.
11. Dispoziții finale
11.1. În cazul unui contract de cumpărare încheiat în scris, orice modificare a acestuia trebuie făcută, de asemenea, în scris.
11.2. Părțile contractante convin că comunicarea între ele se va face sub formă de mesaje e-mail.
11.3. Relațiile care nu sunt reglementate de acești termeni și condiții comerciale și reclamații vor fi reglementate de dispozițiile relevante din Codul civil, Lege, Legea nr. 22/2004 Coll. privind comerțul electronic și modificările aduse Legii nr. 128/2002 Coll. privind controlul de stat al pieței interne în materie de protecție a consumatorilor și privind modificarea anumitor legi, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 284/2002 Coll. cu modificările ulterioare, și Legea nr. 102/2014 Coll. privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță.
11.4. Prezentele condiții de vânzare și reclamații intră în vigoare pentru cumpărător la încheierea contractului de cumpărare.
11.5. Înainte de a trimite comanda, cumpărătorul va fi rugat să bifeze o casetă pentru a confirma că a citit și înțeles acești termeni și condiții și că este de acord cu ei în întregime.
12. Soluționarea alternativă a litigiilor
12.1. Cumpărătorul are dreptul să solicite vânzătorului despăgubiri dacă consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile sau nu a tratat reclamația sa în mod satisfăcător. Dacă vânzătorul nu răspunde la cerere în termen de 30 de zile sau răspunde negativ, consumatorul poate depune o propunere de soluționare alternativă a litigiilor la o entitate de soluționare alternativă a litigiilor (denumită în continuare entitate SAL) în conformitate cu Legea 391/2015 Coll. În conformitate cu §3 din Legea 391/2015 Coll., entitățile ADR sunt autorități și persoane juridice autorizate. Consumatorul poate depune propunerea în modul specificat în §12 din Legea 391/2015 Coll. Cererea poate fi depusă și online prin intermediul platformei alternative de soluționare a litigiilor RSO.
Soluționarea alternativă a litigiilor este rezervată exclusiv consumatorilor care sunt persoane fizice, nu antreprenori cumpărători. Litigiul este soluționat între consumator și vânzător care au încheiat un contract la distanță și al cărui litigiu are o valoare mai mare de 20 EUR. Taxa maximă pe care ARS o poate percepe este de 5 EUR de la cumpărător pentru acoperirea costurilor.
AVIZ:
Acești termeni și condiții generale au fost întocmiți pentru etila s. r. o., nr. de identificare: 54 315 701, Priemyselná štvrť 232/13, Sabinov 083 01, înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual din Prešov, secțiunea: sro, numărul dosarului: 43352/P, de către Krši s.r.o., Hviezdoslavova 275/27, Žiar nad Hronom 965 01, nr. de identificare: 50 532 464, care își rezervă drepturile de autor asupra acestei lucrări. Orice utilizare a acestei lucrări sau a unei părți a acesteia (reproducerea, copierea, scanarea sau altă distribuire a textelor, tabelelor și altor părți ale acestei lucrări) prin mijloace mecanice sau electronice fără acordul prealabil scris al Krši s.r.o. pentru o astfel de utilizare este strict interzisă.
Anexa nr. 1 - Retragerea dintr-un contract de vânzare la distanță